2010-08-22

Kära Skånetrafiken

Är det verkligen rimligt att det ska vara fyra pers före en i kön till biljettautomaten och att det tar nästan 10 minuter att få sin biljett?

Är det rimligt att det tar flera sekunder innan man får någon form av feedback när man trycker på skärmen?

Är det rimligt att det dyker upp en muspekare när man trycker på skärmen?

Är det rimligt att hela köpet avbryts om man vill ändra en siffra när man skriver in PIN-koden för kortet man betalar med?

Är det rimligt att det tar 10 steg att köpa en biljett?

3 kommentarer:

Johan sa...

Ack ack, en sandströmmare. Tänk att ha detta varje dag!

Olof sa...

Jag tycker det är orimligt att köpet avbryts bara för att man skriver en siffra fel i PIN-koden. Däremot borde det bli förbjudet att åka till en viss destination om man skriver in den fel och sedan ändrar sig, som en form av kollektivt straff. På så sätt ser folk till att de inte trycker fel, och då blir det mer effektivt över lag (jag är säker det är så Singapore har löst det hela).

WV: prethelm

puterman sa...

Jag tror inte att det finns en enda person i Singapore som är tillräckligt inkompetent för att implementera ett så taskigt UI, så problemet skulle nog inte uppstå där.