2008-04-01

Tagga skiten då

Jag tror att jag ska börja tagga mina inlägg här, om inte annat så för att det gör det lättare för mig att se hur det ser ut med balansen mellan inläggen. Jag tror att brukar bli någon typ av balans här mellan blaj och seriositet, data-nördighet och musik-nördighet, obegripligt filosoferande, meta-bloggande och dagbokande. Men vad vet jag. Det här är inte en marknadstillvänd blogg. Det är inte som att jag skiter i vad ni tycker, men jag lär inte anpassa mig (era jävla as). Om jag skriver om musik så är det om sådant jag tycker är bra, inte vad det nu kan vara för skit som ni har råkat höra talas om. Om jag skriver om data så handlar det om prylar jag är intresserad av, inte sådant som ni förstår (och förstår ni något av det så innebär det att ni också är nördar, se det som en varning!).

Ergo: tagga skiten då.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sputnik goes SEO vänlig!

Nu kan du tjäna biljoner på din page rank. Det är i alla fall intrycket jag får av alla SEO-konsulter jag haft nöjet att snacka med.

Förstår fortfarande inte vad de snackar om.

puterman sa...

Grejen med SEO är väl att man har en sida som bara är skit, men man vill locka till sig folk för att dra in stålar. Det är inte riktigt vad jag sysslar med. Jag tillhandahåller helt osjälviskt information som fascinerar och berör, och det är därför miljontals läsare återkommer hit, dag efter dag, timme efter timme, för att läsa och lära, få sig ett gott skratt eller kanske få gråta en skvätt.

Bara en sådan sak som att den här bloggen är den första träffen kommer upp när man googlar på "mr mooney", visar att jag inte behöver bry mig om SEO-blaj. Jag är helt enkelt för bra för att behöva fuska.