2010-11-30

Hofors, vi har ett problem

Under den senaste veckan har blivit uppringd tre gånger av olika människor som jobbar på Telia, som har frågat om mitt lägenhetsnummer. Tydligen har någon nyinflyttad misslyckats med att få sitt bredband inkopplat, eftersom min uppkoppling blockerar hans eller hennes. Tydligen har Telia inte något vettigt sätt att felsöka detta. Tydligen tror Telia att det på något sätt skulle kunna hjälpa att ringa till mig och låta oroliga. Vad vill de att jag ska göra? Säga upp mitt abonnemang?


Det är ju inte kloka, de där romarna.

3 kommentarer:

Petter sa...

Ahahah, hade det problem när jag skulle få mitt bredband inkopplat. Vem var det då som låg och blockerade min "port"?

Jo, han som bodde i lägenheten innan mig, så därför gick det inte att koppla in mig som flyttat in i den lägenheten. :)

Men dom löste det på nåt vis till slut.

puterman sa...

Vi får se hur det här går, för de verkar ha lite taskig koll på sitt nätverk. Det vi har kommit fram till hittills är att jag enligt Telia inte bor i den lägenhet som jag faktiskt bor i, men inte heller i den som är blockerad. Antagligen har det funkat hittills för att inte alla "portar" har varit upptagna.

puterman sa...

De löste det genom att kasta ut folk från nätverket, så igår fick jag beställa nya tjänster och vara avstängd från internet hela dagen.

wv: codeint