2012-05-16

Medan giftet verkar

Jag tänkte inte helt osökt på en sak. Den här tiden på morgonen när man ligger vaken och inte går ur sängen. Man kanske ligger där och tänker på döden. Eller fantiserar om att det är sommar och att solen skiner på en, snarare än att man är varm för att täcket är för varmt. Eller den mest olycksbådande tiden: fem över halv. Eller: "nu kommer klockjäveln snart ringa igen". Man kanske har stånd. Det är lätt hänt så dags på dagen. Om man inte är tjej då, då har man inte det. Eller man kanske har någon annans stånd i handen. Nu börjar det här likna en kristdemokrats värsta mardröm, d.v.s. något jag endast kan rädda genom att referera till Herren Jesus Kristus Halleluja. Sure, man kan även tänka på Herren Jesus Kristus Halleluja. Jag tycker han är bra, jag. Men det som verkligen är värdigt, när man ligger där med sin dåliga andedräkt, sitt svett i armhålorna och sitt eventuellt skitiga medvetande, är att tänka på hur man ska döda sina fiender. Jag brukar dela in människor i olika grupper beroende på hur de planerar att döda sina fiender. Vilken typ är du? Är du Batman-skurk-typen, som tänker dig att du ska spärra in din ärkefiende i ett lufttätt rum och långsamt fylla det med brun gas? I så fall kan du dra åt helvete!

1 kommentar:

puterman sa...

BEVISA ATT DU INTE ÄR EN ROBOT!!!