2006-05-27

Gunnar Hedberg och hans vänner

Trots lappen där det står "Ingen reklam, tack" på ytterdörren, så har vi börjat få en tidning som heter Uppsalatidningen. Den kommer en gång i veckan och är inte speciellt rolig. Men efter att jag slutade prenumerera på UNT är det i alla fall roligt att få lite lokala nyheter ibland.

I det senaste numret får vi bl.a. en artikel om den lokala alliansen, med moderaten Gunnar Hedberg som frontfigur. I artikeln lägger de fram huvuddragen i sitt "paket" inför valet. Det handlar om att sänka skatten och höja busstaxan. Själv betalar jag skatt, men åker väldigt sällan buss, så jag ska helt klart rösta på alliansen. När Gunnar Hedberg dessutom förklarar att anledningen till förslagen är "an uncontrollable urge to jack my body", så är jag helt såld. (Det framgår inte av artikeln varför han talar engelska, men troligtvis är det någon hipp PR-byrå som har upplyst honom om att acid är jävligt hett bland kidsen just nu.)

1 kommentar:

Anonym sa...

"Tidningen i Uppsala" är en gruppförsändelse och inte reklam. Egentligen tror jag den största skillnaden är att de får betala mer för tjänsten att få den utdelad. Om man bara har tillräckligt med pengar så omfamnas man av samhället och ens infomartion blir då det vi vanliga fattiga kallar samhällsinformation, som t ex upplysningar om nya vattenreningsverk från kommunen eller propaganda och valsedlar från National- och Socialdemokraterna.