2007-08-27

Are you dead? Huh? Carnage!

Det var sådan här Malmöfestival förra veckan. Jag missade det mesta av den, men jämfört med andra stadsfestivaler var den ganska seriös. Lite blandad musik och så. Fast så mycket intressant var det inte. Jag såg Anna Ternheim, fast på Stortorget i dagsljus gick inte spelningen att rädda. Det kunde ha varit riktigt bra.

Jag hade tänkt gå och titta på Mayhem, fast orkade inte. Jag tror inte jag missade så mycket, för de sprutade inte blod på publiken. Och det är väl ändå för 15 år sedan man skulle ha sett dem. Fast på den tiden spelade de inte på svenska stadsfestivaler, utan åkte bara på turné till Östeuropa.

I övrigt: langos.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mayhem have become trendies! In the words of Goat Worship, "we hate you and we will kill you all!"

puterman sa...

Synd att jag inte har kvar Goat Worships demo, den var verkligen lysande.

Anonym sa...

Det bästa var nog att när Growls of Horror väl satte igång blev allt bara kaos, och Organ of the Satanic Church hade liksom inte mycket att sätta emot.

puterman sa...

Trumljuden är ändå det bästa. Får man tag på en sådan trummaskin så är ens lycka gjord.