2009-01-31

De e bar å åk

Gubbarna i TV-apparaten pratar om Ingemar Stenmark. Hela Sverige stod still när han tävlade. Alla tittade på TV, sådär som man alltid borde göra. Jag skulle vilka rikta ljuset mot ett fenomen som jag tycker har försvunnit från historieskrivningen: pennan och pappret. Jag vet inte riktigt vad poängen var, men det var alltid någon som satt och skrev ner allas mellantider och sluttider. När vi tittade på slalomen på förskolan så satt lärarinnan och antecknade tider. När vi tittade på slalomen hos Ulla och Börje så satt kusin Tomas och antecknade tider. Själv var jag nog för liten för att ta del i den här aktiviteten, jag noterade passivt att det hände. Vuxna skriver ner mellantider på papper.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kommer inte alls ihåg det här. inte från när jag var liten i alla fall

kan du skicka en länk eller annat bevis?!

puterman sa...

Själv har jag just sett Konspiration 58 och din kommentar får mig att känna mig en aning osäker. Kan jag ha drömt alltihop?