2010-02-03

Dagboken dårå

Jo, för att först så åkte jag till Göteborg igår eftermiddag. Det snöade och blåste och blodtörstiga vargar kastade sig med full kraft mot fönstren på tåget. Det gick en timme eller två mer än tänkt, men fram kom jag. I Göteborg snöade det och var dåligt plogat. Jag och Johan åt varsinn mycket dålig falafel, sen tog vi bussen hem till honom och samtalade om viktiga ting till långt in på natten.

I morse var det friskt och härligt i luften när jag kom ut, knarrig snö under skorna. Tjusningen gick över fort, för även om det var bättre plogat så var det inte bra plogat. Jag tog buss 80 in mot stan och klev av vid Järntorget, varifrån jag promenerade till Grönsakstorget. Där lämnade jag in visum-ansökan på kinesiska konsulatet. Sen drack jag kaffe i två timmar och hämtade mitt visum.

Tåget hem avgick i tid, men blev undan för undan försenat. Till slut var det en timme sent. Jag traskade genom Malmö-slasket till jobbet, där jag pratade med killar och skrev lite kod.

När jag nu slutligen är hemma så kommer jag på att jag köpte en bok i Göteborg också.

Inga kommentarer: