2010-03-03

Pang på pungen i Peking

Tjenare, tjenare, hej!

Nu är jag hemma igen. Har varit i Kina ett par dagar och hälsat på Olof och Moxhuan i deras för tillfället kackerlackshemsökta lägenhet i Dawanglu. I Kina är internet-tillgången lite taskig, exempel på sajter som är blockerade är Facebook och Blogger, vilket gör att mitt internet krymper till ungefär hälften.

Men vi börjar med lite överblivna bilder från Korea, tycker jag, här är en tomte:



Här är en typ av lampa som jag såg på två olika barer:



Jävligt hitech lås på TAT-kontoret. Allt man behöver göra för att ta sig in där är alltså att hugga av mig mitt högra pekfinger och använda det som nyckel. Jag uppmanar inte till den typen av beteende!



Den här grejen fanns på hotellrummet. Jag har inte en aning om vad det är.



Men från Korea åkte jag alltså till Kina. Det var i lördags. Jag var som vanligt sparsam med att dokumentera mina äventyr i fotografisk form, men här är något av ett guldkorn från Dawanglu, en bild av mig och en lika glad kanin:



Här är det som blev över när vi ätit upp allt ätbart ur den här skålen:



Den här bilden kräver eftertanke. Vad menas? Friserar de behåringen mellan skinkorna, eller klipper de åsnor? Kanske tycker de bara att "ass" är ett coolt ord. Det tycker jag. Jag gillar att loggan är så avskalad och allmänt smakfull. Oavsett vad så är det här i Sihui, där jag puttrade runt igår.



I övrigt vet jag inte. Jag gick upp 7.30 i morse. Nu är klockan nästan 05.00 kinesisk tid. Jag borde gå och lägga mig.

2 kommentarer:

hjon sa...

LOL!

wv: debarre
(unlocked: secret ass hair)

puterman sa...

El DeBarge: Who's Johnny