2007-03-27

Dagens Skalman

När jag går till jobbet från min nya lägenhet så passerar jag Egmont/Kärnan, förlaget som numera ger ut Bamse. Den som inte får en tår i ögonvrån då han/hon kommer att tänka på Skalmans safttåg har [antagligen|eventuellt] en eller flera skruvar lösa. Rune Andreasson skulle ha ryckt på axlarna och sagt "Tja, det är ju så det är". Vi andra ställer oss på knä och mässar hänryckt mantrat "Skalman skalman skalman". Men vad ska man säga? Äntligen är det dags för ett batteri som drivs av fruktjuice.

Över huvud taget är det fascinerande hur ny teknik idag liknar 20 år gammal science fiction. Synd bara att vi inte har kolonier på Saturnus än.

12 kommentarer:

ul7 sa...

Men flygande bilar finns väl redan. Eller?

Anonym sa...

tomten: Flying car ready for take-off

ul7 sa...

Jöns: "The M400 is shaped like a Batmobile": jag gillar den obestämda artikeln; "a Batmobile is driven by a Batman", typ.

Anonym sa...

Jisses. Vilken intetsägande "[smörja|dynga]." Och ta det ej som en komplimang, för det är det verkligen inte.

puterman sa...

Oh no, jag blir fetdissad i en anonym postning på internet. Självmord nästa! :)

Anonym sa...

Det där måste vara samma "John/Johan" som varit på Nutiden på sistone och kommenterat. Jag secondar Puterman och känner mig fånigt glad!

Anonym sa...

Jag noterar för övrigt att "john" använder den amerikanskt engelska konventionen att sätta punkten inom citationstecken när det citerade ordet kommer sist i meningen. tycker det är bra ja

puterman sa...

Personligen tycker jag att punkten inom citationstecken i citat är ologiskt. Punkten blir en del av citatet, vilket känns helt fel, om det inte var så att man faktiskt ville citera den.

Simon sa...

Underbart! Safttåg!

Jag läste om en annan glädjande utveckling i strömförsörjning idag, trådlös elöverföring. Google TiSP är också en fantastisk teknologisk utveckling som annonserats idag.

(Tydligen, dock, enligt slumpmässiga Slashdot-besökare, är den förstnämnda på riktigt. Jag vet inte jag.)

ul7 sa...

Sjung hoppfadderallan lallan lej

WV: cptmljoy

ul7 sa...

john: Din regexp fungerar inte. :-(

Anonym sa...

Det verkar vara hacka-på-john-stämning här.
Själv uppskattar jag nämligen. De Aftonbladetliknande korta. Meningarna. Han använder. Och oavsett punkter inom citationstecken eller ej så inleder man inte en mening med "och". I alla fall inte om man i samma mening använder ordet "ej".

Själv hoppades jag på gula unisexoveraller åt alla år 2000, men tji fick jag, så jag ger inte så mycket för den där framtiden.