2007-03-23

Flyttz

Okej, så idag har jag hämtat nycklar, städat kylskåpet och balkongen, torkat av alla dörr- och fönsterposter (?), monterat isär sängen och stereon och lite andra grejer. Det är nästan klart. Allt är packat. Solen skiner (inte). Imorgon kör vi. Death... Destruction... Donkey Kong... Hade det nu inte varit för att jag har misslyckats med att komma fran till e-ons kundtjänst halva veckan och kanske inte kommer ha någon ström under helgen så skulle allt vara perfekt. Men det gör det bara bättre, det är ungefär den grad av äventyrlighet som behövs i mitt liv. Tror jag upplevde det här första gången när jag och Sara flyttade till Lund 1997. Vi tog tåget ner med varsin ryggsäck, kom fram tidigt på morgonen, hittade lägenheten och fick gå och vänta ett par timmar på att kontoret skulle öppna så att vi kunde hämta ut nycklarna och kunde flytta in i en lägenhet utan en enda möbel. Ah, the good old days, hade det inte varit för just Sara så hade jag nog längtat tillbaks.

1 kommentar:

ul7 sa...

Vilket djupt deprimerande inlägg. :(