2007-07-05

Avslutning

Få saker kan få en att känna sig så avslappnad som att ha avslutat något man har jobbat på ett tag. Jag blev just klar med mitt nya demo We/5, som kommer släppas officiellt någon gång under natten mellan lördag och söndag, beroende på hur bra organisatörerna av Backslash 2007 (min son Buzzie och min sonson Moh) sköter sig.

Under de senaste åren har jag inte fått så mycket C-64-kodande gjort, men när Fairlight firar 20-årsjubileum så måste man ju släppa något (själv har jag bara varit med sedan 03). Jag vet att jag inte kommer vinna compon, för Hollowman och JackAsser släpper också ett demo, som rockar röv. Igår kväll firade vi att JackAsser levererat sina delar till demo-diktator Johan klockan 3 morgonen innan, genom att ta "en öl" på Victors i det ljumma Malmö-vädret, tillsammans med hans bror, Pernod of Horizon (ah, namedropping är så sweet).

Jag är hur som helst nöjd med att jag fått ihop något som jag kan stå för, även om det bara är två riktiga effekter, varav den ena är ganska återanvänd och den andra kodades i något liknande panik förra helgen, och inte optimerats som den borde. Konceptet är baserat på flashbacks från mina tidigare produktionen (and it goes all the way back, way back, way back, vilket Theo Parrish-fans och anhängare av Commodore-ballongen förhoppningsvis uppskattar) och en utvidgning av We/Banana-storyn till att omfatta hans storslagna förflutna. Those in the know will know och kanske le lite galet åt det hela. Jag hade inte tid att göra ny musik, men ljudeffekterna speedkodades under manisk galenskap och återanvändande var en av poängerna, så att soundtracker ekar av Civitas och tidigt 2000-tal bidrar till stämningen.

Det ska bli kul att se hur de närmast sörjande reagerar på det här, för jag har verkligen inte en aning om huruvida folk kommer upfatta det som bra eller dåligt. Jag skulle gissa på att det blir en blandning av ettor, femmor och kanske en eller annan sjua på CSDb. Ettorna kommer från Ungern och Tyskland, femmorna från Danmark och Tyskland och sjuorna från Sverige och Tyskland. Och kanske Turkiet.

Kom ihåg var du läste det först! /Vicke Lööd

(Uppdatering med länk till den färdiga produkten levereras nästa vecka.)

1 kommentar:

puterman sa...

Kommentarerna på CSDb är nästan för vänliga: http://noname.c64.org/csdb/release/?id=50574

På pouet är de lite mer nyanserade:
http://www.pouet.net/prod.php?which=31133

Missa inte Sharp, som vann compon:
http://noname.c64.org/csdb/release/?id=50575