2007-07-22

Death by citron-mint light

Det vi insåg igår var att man kan grogga på Minttu. Se den som vilken sprit som helst, fast med en genomträngande mint-smak. Oavsett vad du blandar den med så kommer den åtminstone lukta mint.

Ta 20% Minttu, en rejäl skvätt citron-juice, 20% Schweppes Indian Tonic och fyll upp med kolsyrat mineralvatten. Vad du får är en "Death by citron-mint light", även känd som "Mean". Det första namnet är beskrivande, vilket gör att jag inte behöver försöka förklara det, det andra är en referens till Filthy Christians första (och enda, tror jag) fullängdare "Mean", som syftar till deras motto "Say what you mean, and say it mean".

Jag är nöjd.

10 kommentarer:

hjon sa...

Undrar om jag skulle gilla Minttu, jag är ju ett stort fan av Anis del Mono med is i sommartid. Du har inte testat den on the rocks bara?

puterman sa...

Jag gillar inte is.

Anonym sa...

Det låter bra det där. Själv blandar jag gärna i lite mer citron.

Word verification: cwzgubab

Crom! sa...

Minttu är Satans påfund.

Liksom att ofrivilligt råka grogga 2 delar Bacardi Razz med 3 delar ljummet kranvatten i stället för Sprite.

puterman sa...

Du menar att du avsåg att hälla i sprite, men istället tog ljummet kranvatten? Jag hatar det när det händer.

Crom! sa...

Det är precis det jag menar. Det skedde på festival och allt var 30 grader varmt.

Crom! sa...

Och flaskorna med vatten och läskedryck var snarlika.

Not a classic anecdote, is it?

No.

puterman sa...

Kanske inte klassisk, men värd att dra.

Anonym sa...

Om du inte visste det så kom jag i ungdomen fram till att det också går att grogga på Ouzo. Det enda som dövar smaken effektivt är kallt kaffe.

Anonym sa...

Man skulle även kunna kalla drinken för "Badrumslukt hemma hos studenttjejer", enligt Leila.