2006-07-11

Sådan här grafitti

Jag gillar ju grafitti. Sen finns det andra som inte gör det. Sen finns det saker man säger om det, varav det mesta är dumt. Min favoritdumhet är att grafitti är konst. Grafitti är inte konst, precis som tavelmålning inte är konst. Men vi ska inte prata om saker som är dumma, utan om saker som är snälla.

Sådana här stora, färgglada målningar kan vara fina ibland, men för mig känns det lite som ett problem. Det kan finnas poänger i att förfina tråkiga betongväggar, men det finns redan så mycket som är fint överallt. Allt är så himla fint, yo! Jag föredrar 10-sekunderstaggarna. De säger "jag var här, jag påverkade min omgivning, jag gav mening åt något som var tomt och dessutom gjorde jag det på ett sätt som de flesta tycker illa om, vilket bara gör det coolare".

4 kommentarer:

Gunnar Spindelkrok sa...

På grafitti borde det vara åtminstone ett års fängelse så att ungdomarna kan sitta och fundera över sina hyss. Men Du tycker tydligen det är helt i sin ordning?!

Anonym sa...

Här blev det fel. Det Gunnar [clown!] menar är naturligtvis att det på fängelse borde finnas åtminstone ett års graffiti [sic!].

Anonym sa...

Förresten; p-huset Anna har en framsida som du inte kommer gilla (full med reklam och exakta repliker av takmålningarna i sixtinska kapellet), och en baksida som du kommer gilla.

http://www.fotolog.com/phusanna
http://www.matbilder.se/cd-frukter/bananer-01.jpg

puterman sa...

Gunnar: Det beror på hur du definierar ordning.

UL: Bananerna var i alla fall fina. Kan du inte lägga in mer banan-bilder i DatorMagazin (I collect those).