2008-03-11

Hur svårt kan det vara? Sedan igår kan jag inte längre logga in på mitt google-konto med Firefox. Med konqueror kan jag logga in, men där kvarstår den gamla buggen att det inte går att använda bloggers online-editor. Alltså kan jag inte blogga. Men kanske kan man blogga lite i alla fall om man har en offline-editor? BloGTK (mixed case, blä) klarar i alla fall att logga in på blogger. Men jag verkar inte kunna editera subject på postningen. Den textentryn är utgråad. Weird. Vi postar i alla fall och ser vad som händer...

Det här med webb-programmering måste vara det svåraste i hela världen. Ändå envisas folk med att försöka pressa in så mycket funktionalitet som möjligt i webb-appar. Google är inte ett litet företag. De verkar ha anställda med koll. De har hyfsat med resurser. Men inte fan klarar de av att skriva en webbapp som funkar för det. Tur att man slipper syssla med sådan komplicerad programmering på mitt jobb.

Inga kommentarer: