2008-06-08

Purity and addons for all

Hejsan!

Jag har varit lite hängig i helgen och missat grillning och Rock Band hos Petter, Majessic Dreams i Köpenhamn och första matcherna i fotbolls-EM. Men jag har hunnit läsa Doris Lessing (se föregående inlägg) och ladda ner extra-grejer till Wipeout Pure. Plötsligt är spelet dubbelt så stort. Jag hade börjat tröttna på det, eftersom det började bli svårt och jag kände igen alla banorna, men nu är det som ett nytt spel igen. Götta.

Och igår uppgraderade jag till Ubuntu 804. Det tog någon timme och nu kör jag Firefox 3, som känns snabbare på vissa saker än tvåan. I övrigt vet jag inte riktigt vad det kan vara för gottet att sätta tänderna i. Mer kul: list -s.

Ha det så bra!

Linus

2 kommentarer:

Simon sa...

Man blir sjukt misstänksam när det kommer en ny major-version som är snabbare än föregående version. Liksom, vad har de tagit bort för värdefull funktionalitet nu då?

Varför har de ägnat värdefull programmeringstid åt att optimera koden, när de kunde ha, tja jag vet inte, gjort några häftiga utökningar av HTML som till exempel gör att man kan ha 3D-animationer i hemsidor eller nåt?

Något fel måste det vara.

puterman sa...

Jag delar din oro.