2008-06-15

Sliten

Kära dagbok!

Igår sprang jag en mil. Det var något av ett äventyr. Det började med att jag tittade i fel tidtabell, när jag skulle ta bussen till stadion. Sen skulle jag ta en annan buss, som var försenad. Eftersom vägen var avstängd för loppet så stannade den på ett lite oväntat ställe och jag fick gå en bit. Det slutade med att jag missade starten med några minuter. Men när jag väl kom iväg så var det ganska mysigt att springa förbi alla som gick eller helt enkelt inte höll samma elit-tempo som jag.

Vid 6-7 kilometer började det kännas ganska jobbigt, och jag vände bort mitt ansikte från gud. Men håller man tillräckligt låg fart så är allt möjligt, och jag kom i mål på ungefär en timme. Jag är nöjd att jag överlevde och att jag inte simmar i ett hav av träningsvärk idag. Jag är lite stel (och bakfull, men det har inget med löpningen att göra), men i övrigt rätt okej.

Idag ska jag sitta still.

MVH

Linus

5 kommentarer:

hjon sa...

Men idag, en sag senare så har du lite ont i låren?

Anonym sa...

Det står någonstans i bibeln om en plats man kan åka till för att komma undan Guds ansikte. Har för mig att Jona gjorde det. Men det kanske inte var det som var syftet med det hela?

puterman sa...

Lite ont i låren. Det är jag och Jona.

puterman sa...

Eller Hjon. Nu är jag förvirrad. Tack som fan!

Anonym sa...

Jag står alltid till tjänst! Eller till hjonskap, eller vad man ska kalla det.