2008-10-11

Ofta, hårt och cola

Kommer det nya releaser av de stora Linux-distributionerna för ofta? Ja, det kan jag väl hålla med om. Jag vet faktiskt inte riktigt vad grejen är. Jag har själv negativa erfarenheter av Ubuntu, som ofta är lite mindre stabilt än vad jag skulle vilja. När jag jobbade på Aurora ville vi ha nya versioner av allt hela tiden, och körde därför Debian Unstable, som var något mer instabilt än en genomsnittlig Ubuntu-release.

Relaterat till detta är att jag idag intog lunch på Barrista, med Ubuntu Cola som måltidsdryck. Jag är inget större Cola-fan, men Ubuntu var helt okej. Jag uppfattade den som mjuk och balanserad, men lite ospännande.

4 kommentarer:

ul7 sa...

"mjuk och balanserad, men lite ospännande". Påminner om någon jag känner.

Anonym sa...

puterman: Jag har börjat vackla igen. Är det i själva verket du som är UL-Tomten?

puterman sa...

Det vore inte taktiskt rätt att ge ett rakt svar på den frågan.

Anonym sa...

Mm, mm, förstår precis.