Visar inlägg med etikett tåg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett tåg. Visa alla inlägg

2010-11-06

Tåget


Jag tycker att det känns lite dyrt att betala 2200 för att åka Malmö-Uppsala tur och retur. Jag beställde dessutom biljetten en månad i förväg. Jag misstänker att Stockholms-etablissemanget försöker förhindra skånska rasister från att sprida sitt budskap längre upp i landet.

2008-07-24

Söt-Göte

Idag var jag i Göteborg och skaffade visum till Kina. Det gick förvånansvärt smidigt: servicen var god, även om den utfördes med skön kinesisk surmulenhet.

Isotopes! Isotopes! Isotopes!

Göteborg är en märklig stad. Där är dåligt med övergångsställen, men ett överflöd av spårvagnar som slirar runt och jävlas med en.

Unite! Unite! Unite!

På vägen från konsulatet tillbaka till stationen lyckades jag min vana trogen gå vilse. Vänligt sinnade infödingar förklarade dock för mig, på sin pittoreska västsvenska dialekt, i vilken riktning jag skulle gå.

Krok! Krok! Krok!

Öresundstågen är verkligen inte lika bekväma som X2000. Vagnen jag satt i var fylld med högljudda äldre män som konverserade om fotboll från förr. Inte fick jag något jobb gjort i den miljön.