2006-11-03

Roligt

Här är en rolig historia som jag har hittat på:

Det var en gång en liten by i Norrland, där det bodde max 50 människor, varav de flesta röstade på sossarna, sådär som man gör i Norrland. En blåsig höstdag kom en främmande man promenerande till byn. Han var klädd i kostym och plommonstop. Han gick raka vägen till byns lanthandel, där handlare Larsson stod och putsade fjolårets apelsin.

- Goddag, min bäste handlare, sa främlingen.
- Goddag, främling, sade handlaren, och tillade: Vem är ni?

Svaret lät inte vänta på sig:
- Det är jag som har kommit för att spela rövbongo.

5 kommentarer:

hjon sa...

Jätteroligt, hörru! Som norrlänning och moderat tar man ju faktiskt lite illa upp. Alla i Norrland är inte fattiga om du trodde det.

Anonym sa...

Kom inte och påstå att det är du som har kommit på den där, jag minns tydligt att Evert Ljusberg drog den i "Har du hört den förr?" redan 1987 och sedan även 1991, 1993 och 2004.

puterman sa...

hjon: Som du ser så är allt jag är skyldig till plagiarism.

Anonym sa...

Det där var en sådan där historia som fick bilden att frysas och den där enerverande titelmusiken körde igång - antingen i början eller slutet på programmet.

puterman sa...

Jag gillar tanken på att det är själva historian som får de där sakerna att hända.