2008-04-27

LA&M

För att överleva tills jag kommer hem till Sverige så inledde jag gårdagen med att springa en halvtimme på ett löpband i gymmet. Jag dog nästan, men klarade mig till frukosten på Elly's. Jag kände mig fortfarande lite småsjuk, men åkte med till Chicago, där vi efter att ha fastnat i bilköer någon timme mötte upp med Johan, Johan och Morgan. På hennes förslag åkte vi till LA&M, the Leather Archive & Museum, ett ganska speciellt ställe. De hade många fina föremål i sin utställning: väggmålningar med Tom of Finland-aktiga motiv, en tavla med den något provocerande titeln "The Last Supper in a Gay Leather Bar with Judas Giving Christ the Finger", en stor uppsättning bilder på extrema intimsmycken och kroppsmodifieringar, en tortyrkammare, ett samling uniformer, en liten Gay Leather Bar, en Leather History Timeline och annat smått och gott. Hade det inte varit för att jag var lite rädd att min väska skulle öppnas i tullen och jag skulle bli inspärrad så hade jag nog köpt några muggar med gay-erotiska motiv.

Sen var vi givetvis tvungna att ta en tur till Millenium Park och ta foton av bönan, innan vi drog vidare till Chicago Pizza and Pasta, för Chicago-pizza och öl tillsammans med lokala bekanta till Montan. Det var en bra Chicago-pizza, ganska annorlunda mot den som serverades på Due. Vet inte riktigt vilken som var bäst, men jag tror mer på Due, med dess mer chunky tomatsås. Stället kändes dock ganska mycket mysigare, inte lika trångt, bökigt och skrikigt. Ett antal weissbier konsumerades, men vi glömde bort att testa deras olika Long Island Ice Tea-varianter. Vi drog vidare till en pub i närheten, där jag chockades av att ordet "foliba" tydligen inte finns i det amerikanske språket, men vi drack lite till, innan Göran och jag åkte "hem" till Libertyville.

Idag har jag träningsvärk i benen efter löprundan igår. Det känns bra.

Inga kommentarer: