2008-04-11

Postcards from Libertyville

Nu är jag och Christian framme i Libertyville (en håla några mil från Chicago). Det gick inte riktigt så smidigt som vi hade tänkt oss, men det gick i alla fall.

Det började med tåget. Vi tog det säkra före det osäkra och tog 13.02-tåget. Det tog oss till Malmö Södra innan det la av. Så satt vi där ett tag. Sen kom det ett annat tåg som vi klev på, och så kom vi fram till Kastrup. Det första som mötte oss där var besked om att planet var två och en halv timme försenat. Ja, jag säger då det. Så vi fick hänga på Kastrup ett par timmar extra.

När vi satt och hängde så träffade vi på Staffan, som hade varit på user experience-mässa i Florens. Han var lite utmattad efter att ha hört på cirka 3000 presentationer under den senaste veckan. Efter blaskigt kaffe och en fin blåbärsmuffin på Starbucks så tog vi oss till gaten, där vi hängde någon timme innan vi fick gå på planet. Sen fick vi vänta en halvtimme på att det skulle lyfta.

Flygresan var som sådana brukar vara, med det undantaget att jag lyckades sova åtminstone fem timmar. Tack, Mattias! När vi skulle gå in för landning så åkte vi på några riktigt härliga luftgropar, så då var det plötsligt roligt att flyga för ett ögonblick. Sen tog det en massa tid igen, och när vi väl klivit av planet så var vi tre timmar senare än planerat. Ja, jag säger då det.

Vi blev upplockade i regnet och blåsten av Nils och Göran, som forslade oss till The Cheesecake Factory, där Eric mötte upp och jag åt en ganska fin pizza. Vi satt där i ett par timmar och pratade om the state of the universe, varpå vi åkte till Candlewood Suites och loggade in, höll jag på att säga, men jag menar checkade in. Jag tror att det var ganska bra att vi valde det här hotellet, för här finns det en massa bra grejer, som kylskåp, kaffebryggare och spis på rummet.

Nu borde jag gå och lägga mig, för jag ska upp om sex timmar. Guten nacht yo.

6 kommentarer:

Johan sa...

Skönt att höra att ni kom fram ordentligt. Det har liksom varigt en liten klump i magen av oro för att det skulle vara några problem med er framfart!

Anonym sa...

hur är det med libertyn då?

Anonym sa...

Johan: Din sarkasm kan du väl hålla för dig själv!

Anonym sa...

Nu när du är i mellanvästern bör du fråga folk om Steak'n'shake. De har eventuellt vegetariska alternativ också.

hjon sa...

Shake'n'bake! Jag var nära att skriva att jag måste skaffa mig ett bättre jobb så jag får resa mer, men snart kom jag på att det är skittråkigt att flyga. Postcykel är faktiskt mer min grej.

Hahahahahaha.

puterman sa...

Jag kan berätta hur libert det är: en kollega firade ofrivilligt thanksgiving här i Libertyville, och försökte hitta något ställe att äta på. Allt var dock stängt, utom vapenaffären. Vad de hade att erbjuda i födoväg framgår inte av historien.

Steak'n'Shake låter som gött. Vi var på steakhouse idag och åt lunch. Oväntat nog så verkar de vara ganska bra på att ha vegetariska rätter här. Now that's what I'd call liberty (yo).