David Wood bloggar om ett AI-projekt i Kina och nämner det här med husrobotar, som någon AI-dåre tror kommer vara en jättemarknad år 2030.
Men vill man verkligen ha robotar i sin närhet? Jag tänker mig inte något Terminator-scenario, utan snarare defekter. Det behöver inte röra sig om en bugg som får roboten att sparka mig i huvudet, det kan vara någon miss som gör att den glömmer stänga av strykjärnet. Det är inte som att vi klarar av den komplexitet som finns i mjukvara nu, så varför skulle vi klara det bättre om 20 år, när koden kommer vara ännu mer komplex?
Visar inlägg med etikett artificiell intelligens. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett artificiell intelligens. Visa alla inlägg
2009-03-08
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)