2008-11-17

Hemma hos

Nu är jag hemma igen. I helgen har jag inte varit till Sears Tower eller Pizza Due. Däremot var vi upp i Hancock Building och tittade på utsikten från 94:e våningen. Sen började vi skratta okontrollerat när speakerrösten i hissen sa att det var världens mest kända byggnad. wtf, liksom. Vi var ut på ett högljutt ställe på lördagskvällen, men jag blev trött och gick hem och la mig.

Igår låg jag mest på en soffa och tittade på amerikansk fotboll. Vi borde ha amerikansk fotboll på TV här också. Det är en väldigt bra TV-sport.

Annars var nog resans "höjdpunkt" när kollegan Hassan skulle ta sig igenom passkontrollen och stötte på patrull. Säkerhetspersonalen ville "ställa några frågor" eftersom han "hade ett väldigt vanligt namn".

Eller så var den verkliga höjdpunkten att jag blev spontan-uppgraderad till economy extra på hemvägen. Tack!

I övrigt: diskussioner om den perfekta rakningen, att bli kallad för "honey" av en servitris, till synes vettiga människor som är republikaner, feta frukostar, blaskigt kaffe etc. Ungefär som vanligt alltså.

Inga kommentarer: