2008-12-18

Odödad, eller?

Ser lite bilder på eventuella framtida Motorola-mobiler som faktiskt ser riktigt tuffa ut. Bara lite bilder, men kolla in designen på Flash och Calgary. Om Nokia kunde göra så här snygga telefoner skulle jag antagligen fria till Olli-Pekka Kallasvuo. Eller åtminstone börja stalka honom, beroende på vad som skulle verka mest mystiskt på ett attraktivt sätt. Eller bara obehagligt. Jag känner att jag börjar tappa tråden nu. Okej, jag trycker på "Publicera inlägg" så blir allt bra. Hejdå!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå snygga? Okej, det var inget större fel på dem, men som vanligt när det gäller mobiltelefonsdesign så känns det väldigt ospännande. "Wow, nästan som en pimpad I-Phone med tangentbord". Tyvärr är det så att mobiltelefondesign verkar vara en ohyggligt konservativ bransch där det inte bara verkar vara kutym att härma andra tillverkares formspråk och koncept utan också är rädda för nyskapande form som svenne banan inte kan ta till sig. Eller som inte liknar en I-Phone.

Kombinera denna formrädsla med en närmast panisk rädsla för att sätta kontroll i användarens händer så får du dagens situation. Fattar inte varför det inte finns gränssnitt där du får välja graden av kontroll och. interaktion? Vad sägs om en inställning som heter "visa/dölj fulla menyalternativ" och varför inte en jävla filhanterare värd namnet?

Inte undra på att jag använder min sambos urgamla mobil från Nokias trippade period.

puterman sa...

Tja, jag jämför med hur de brukar se ut. Men det är sällan en snygg mobiltelefon är en snygg grej.

Hade jag en 3650 skulle jag också springa omkring och vifta med den.