2007-11-03

Helgläsning: en dator per barn

Den här artikeln handlar om hur de söta, gröna datorerna används i ett pilotprojekt på en skola i Indien. Jag hade tillfälle att pilla lite på en sådan här dator när jag var i London, och fattade inte mycket, men man kanske måste vara barn för att fatta. Jag skulle också ha velat ha en magisk maskin med kamera, ljudinspelning och andra galenskaper, när jag var fem år gammal. Det fick jag inte, för det fanns inga sådana då. Mitt liv är fullt av motgångar. :(

4 kommentarer:

hjon sa...

Kan inte du porta Gals Panic till Nokia N70?

puterman sa...

Grejen med N70 är att den kör Symbian. Jag har kodat Symbian på arbetstid i tre år. Jag hoppas att jag aldrig behöver göra det igen.

Anonym sa...

Symbian förändras till en transformer och säger: "Du ska få ångra det du sade"

Symbian skjuter ihjäl puterman.

Från köket ropar någon: "Puterman, kom och ät!"

Manus: Örjan Backman
Text: Lars Adelskogh
Idé: Jüri Lina

puterman sa...

Olof: Det där är inget realistiskt scenario.