2007-11-17

Rymdprofessorn

Jag frågade rymdprofessorn, "Är det något bra på TV ikväll?" Han svarade, "Jag pratar inte svenska längre, jag rör mig bara med engelska rymdtermer."

Men om man tittar på svt.se så ser man att det finns ett digert utbud. 22.05 visas "En kärlekshistoria", som är bra bl.a. för att den inte är vad den verkar vara. 00.10 följer de upp med "Ett hål i mitt hjärta", en sådan där lite hårdare Moodyson-film, som är bra, men obehaglig. Vill man absolut missa sista kvarten av "En kärlekshistoria" (det vill man inte, för då missar man den vackra, konstiga slutscenen), så kan man slå över till ettan och titta på "Bloody Sunday", som handlar om vad det låter som. Jag fick den rekommenderad så sent som igår, och tror att den kan vara väldigt bra, även om det nog känns lite underligt att den där killen från "Kalla fötter" är med.

Inga kommentarer: