2007-11-02

Kimchibloggen, dag 669

När jag var liten så tittade jag på Benny Hill på TV. Benny Hills sketcher gick ofta ut på att han smiskade en flintskallig hangaround på flinten, men mycket oftare handlade det om att han tafsade på tjejer och kom undan med det. Benny Hill var en dirty old man på ett sätt som inte skulle ha varit okej idag. En sketch som jag av någon anledning kommer ihåg var en där han upprepade gånger sa "Learning all the time". Jag tror att det var så att han låtsades vara utlänning, och lärde sig nya ord genom att klämma en dam på olika kroppsdelar och fråga vad de hette.

Jag lär mig en massa om att göra kimchi, genom att göra diverse pinsamma nybörjarmisstag (n00b pwnd by kimchi yo). En sak som jag i fortsättningen tar på allvar är rådet att använda något för att pressa ihop kålen. Ligger den för löst packad så blir resultatet av en veckas lagring nada för kålen som ligger överst. Det blir liksom kål som legat i en burk i en vecka. Den är fräscht frasig och täckt av chili (det där lät som en reklamslogan), men inte fan är det kimchi. Men okej, koreanerna har haft ett par tusen år på sig för att utveckla konceptet, att det tar mig ett par försök att få det rätt är helt okej. Helt okej. The kids are alright. The boys are back in town. Basister som tar heroin. I am your hero, you are my heroine. Sword of Sodan. Danskar som kodar Amiga-spel. Tiger Mission. Leopard. Core Animation. Just det, Jöns skickade mig dokumentation om Core Animation. Nu ska jag läsa data.

Inga kommentarer: