2007-11-03

Säpo ringde och sa att du var olaglig

God morgon!

Igår facebookade jag en del. Det har sina poänger, men det är mycket som är väldigt konstigt. Användargränssnittet känns helt och hållet oplanerat, man vet t.ex. aldrig riktigt vad man ska göra för att spara en bit text som man skriver på. Ska man klicka utanför textboxen? Ska man trycka return? Ska man säga "Kilimanjaro"?

En tråkig grej är att det får Konqueror att krascha ganska ofta. Det funkar dock ganska bra i Firefox, som jag även är tvungen att använda för att posta här på blögger. Att programmera webb-grejer måste vara det svåraste som finns. Eller så är alla som gör det KÖTTHUVUDEN. Ja, så måste det vara.

Det värsta med Facebook är dock att alla de här små apparna försöker få en skicka inbjudningar till alla sina FBK-ar, på ett sätt som får albanska pyramidspel att framstå som ganska sympatiska i jämförelse. De försöker hela tiden lura en och jag känner mig alltid lite osäker på om jag ska bli dödshotad av någon när jag lägger in en ny app. I kombination med att man får upp reklam för oseriösa låneinstitut så ger det en extra pikant webbupplevelse.

Och så.

Inga kommentarer: