2007-11-20

Skivan du gav mig

Jag fick några skivor jag beställt från cdon.com. Av störst intresse på förhand var Erik de Vahls två första skivor, som jag letat och letat efter på det världsomspännande datanätet, men inte hittat. Det var lite som när jag köpte skivor på högstadiet: jag visste ungefär vad jag skulle få, men jag hade inte faktiskt hört skivorna förut. Jag tror att Friendly Fire skulle kunna utvecklas till en nästan lika stor favorit som Oh! My Spine. Inte lika finurlig, men skön.

Det roligaste var ändå nästan att jag fick en skiva som jag inte hade beställt, av en grupp jag aldrig hört talas om. Efter att ha kollat upp Hella på det världsomspännande datanätet så bestämde jag mig för att behålla den och beställa om Sunn O))) & Boris skiva någon annan gång. Jag har inte bestämt mig för om det var smart än, men det är tillräckligt hysteriskt för att jag ska lyfta på hatten.

Och i övrigt: börjar det bli helt ute med klassiska plastfodral? Fyra av de sex skivorna jag fick kom i sådan här digipack. Jag gillar det, de känns mer organiska än plastfodralen, som mest känns hårda, kantiga, fula och opraktiska.

4 kommentarer:

puterman sa...

Jag lämnar avkodningen av den litterära referensen i rubriken som en övning till läsaren.

hjon sa...

Sang Real tror jag att du syftar på. Är det rätt?

Jag tycker att du skulle kunna maila dem och påtala att de skickat fel, min jobbarkompis fick rätt skiva utan extra kostnad och de ville inte ha den felaktiga i retur. Men man vet ju aldrig.

Jewel (jävel) Cases kan brinna i det där heta stället, de blir bara repiga och går sönder. Det enda dåliga med Digipaks är att de där fransarna som håller fast skivan i mittenhålet i vissa fall håller sämre.

puterman sa...

Fast grejen var att jag blev så positivt överraskad av att få en skiva jag inte beställt att jag absolut inte vill lämna den ifrån mig. Jag känner mig på något sätt tacksam, även om de gjorde mig tjänsten av misstag, så jag vill inte ha någon ersättning.

Jag hade inte reagerat likadant om det hade varit en Ulf Lundell. Ej heller Sang Real.

hjon sa...

Jaså, du menade . Du vill inte exploatera den serendipiditet du välsignats med. Det tycker jag är fint.
wv: odugfa