2007-11-08

Miljöjäveln

"För oss på Akelius är miljön viktig. Vi vill ha en god inre boendemiljö, men vårt miljöengagemang sträcker sig även utanför våra egna områden. [Ett par rader bullshit bortklippta.] För att ge ökad komfort och för att minska vattenförbrukningen kommer vi att:

- Byta ut silen i kökskranen till en strålsamlare med kulled.
- Byta ut silen i badrumskranen till en strålsamlare.
- Byta ut duschslang och duschhandtag.
- Kontrollera att kranar och toalett är täta."

Okej, så jag förväntas tro på att:

- Min hyresvärds intresse för att minska vattenförbrukningen inte beror på att de tjänar pengar på det, utan att de bryr sig om miljön.
- Min komfort ökar genom att jag får mitt fullt fungerande duschhandtag utbytt mot ett som knappt släpper igenom något vatten och gör att temperaturen på vattnet varierar på ett ganska störande sätt.

Eller hur?

5 kommentarer:

ul7 sa...

Strålsamlare är ett häftigt ord. Jag tror det var en sådan Egon använde för att undvika att korsa strömmarna.

hjon sa...

Korsa aldrig strålarna i pissoaren! Det bästa är att de sparar på miljön genom att byta ut alla munstycken och slangar i ett slag och kasta de gamla. Glöm aldrig det!

puterman sa...

Det som är ännu bättre är att de lämnade kvar mitt gamla duschhandtag, så att jag kunde byta tillbaks. Det känns som att duschen funkar igen. Tycker det är bra, jag.

Anonym sa...

Men Sharon? Katastrof!

puterman sa...

Sharon Stone? Ingen kommentar.