2008-01-16

Gå vart fan du vill

Ibland får jag ett email där det står att Goto80 har släppt ny musik. Jag laddar lydigt ned. För det mesta är det ojämt, och för det mesta så finns det med någon låt som är riktigt bra.

I förrgår var det två nya släpp från slutet av förra året, Little Tittle och Son of Music. Båda är obligatoriska nedladdningar, för även om en låt som "theparty97" är så fylld av kärleksfull chipschlager så att det känns som om man skulle vara en karaktär i en John Hughes-film, så står den inte ut så mycket som den borde. Nästan allt är så bra, inklusive den nya versionen av Pappap, som jag tror gjorde sin debut på LCP2001. Det var väl det året det var i Stockholm? Hur som helst, det är data, så ditt liv är skit utan det, okej?

(En fråga i förbigående: var har jag hört lollipop förut? Den skulle ha passat perfekt i något nummer av Vandalism News från slutet av 90-talet, men jag har en känsla av att den är nyare än så. Fast HVSC, via google, säger att den är släppt 1997. Det kanske förklarar varför den lät så bekant.)

Inga kommentarer: