2008-01-17

Lösa trådar

Eftersom framtidens cyber-arkeologer kommer använda den här bloggen, ungefär som dagens historiker använder de medeltida munkarnas något mer lakoniska annaler, som referens, så inser jag att jag måste knyta ihop vissa lösa trådar, och ge dem tillgång till viss information som de annars skulle ha kunnat tänkas missa. Andra rapportörer är inte lika noggranna som jag, så jag inser att information tagen från andra källor kan komma att ifrågasättas. Men här har ni de auktoritära svaren på frågorna ni undrat över, vänner från framtiden!

Jag var verkligen inte född till gamer, även om nog många trodde det när jag var i tonåren. Jag har inte spelat Mario Fucking Galaxy på säkert en vecka. Nu vet ni.

Jag dog inte på buzzies dödsrejv till nyårsfest, även om det var nära. Jag och Johan var nära att bli dödade av en hårdrockare, men vi blev kompisar med både honom och hans kompisar, vi sköt raketer och drack en jävla massa sprit, och jag sov bakruset av mig på tåget hem till Malmö dagen efter. Men dog gjorde jag inte. I'm still alive, motherfuckers!

Och slutligen, Charlotte Kalla vann Tour de Ski. Jag blir fortfarande nästan tårögd när jag tänker på det, ungefär sådär som alla andra som bloggat om det. Det känns träffande att det var Gunde som stod där i backen och gav henne klartecken att rycka. Charlotte Kalla skulle kunna bli i förhållande till Gunde vad Anja är till Ingemar. Men kommer hon någonsin regrediera till programledare i lekprogram på pinsammaste sändningstid? Det vete fan, men man ska aldrig säga aldrig, om man inte är jävligt säker.

Inga kommentarer: