2008-01-12

Svennebananindie

Sitter och läser ikapp lite inlägg från dagenskiva.com, och får en äkta lol-upplevelse mitt i förortsjungeln. Inlägget ser ut såhär:

I en anda av transparens redovisar jag mina röster till redaktionens lista över de bästa skivorna.

1. Me’shell
2. Micke Herrström
3. Moneybrother
4. Richard Hawley
5. Editors
6. Freemasons
7. Kent
8. The Hives
9. Eric Malmberg
10. Ulf Stureson


Signaturen "arg skåning" kommenterar:

världsmusik, svennebananindie och lite gubbrock.

arg skåning är min nya idol. "Svennebananindie", yo! Jag känner inte till alla de här artisterna, men en sak som slår mig att jag är osäker på om Kent räknas som svennebananindie eller gubbrock. Jag tyckte i alla fall att de började kännas väldigt gubbrockiga för sådär fem år sedan, men i och med att jag inte vet vad svennebananindie innebär så är jag inte helt säker. Och sen har vi The Hives. Jag har aldrig fallit för dem, utan mest tyckt att de känns lite bleka i jämförelse med sina influenser, men inte har de väl hunnit bli gubbar än?

Inga kommentarer: