2009-03-26

Samtidigt, i Finland

Enligt uppgift så har nu Nokias nya N-Gage-plattform 1 miljon registrerade användare, varav 600000 har tillkommit under de senaste månaderna. De är inte snabba, Nokia. Det har tagit en massa tid innan de slutligen har börjat sälja telefoner med N-Gage förinstallerat, men med tanke på vilka volymer de säljer, även av sina dyrare telefoner, så är 1 miljon småpotatis. Det skulle kunna vara 5 eller 10 miljoner i slutet av året. Det skulle kunna vara den spelplattform med det största antalet användare inom några år. Det skulle kunna få medvetande och ta kontroll över världen inom några år till. Det skulle kunna utrota hela mänskligheten inom ett decennium. Det skulle ha kunnat förvandlas till ett svart hål innan 2037-buggen äter upp det. Som marketing-avdelningen skulle säga: N-Gage, maybe it's teh future!!!??

Såja, nu har jag dessutom transporterat mig tillbaks till 2003 och kopplat en sladd mellan routern och Macen, så nu har jag fungerande internet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

den börjar bra, din odyssé. snart åker macen ut på balkongen?

jag installerade windows på min igår.

puterman sa...

Windows kommer jag knappast gå över till, för där suger allt, samtidigt, hårt och hela tiden.