2009-05-02

Good news, everyone!

Jag har börjat experiment-twittra. På engelska. Blaj är ju vad jag gör bäst, så varför inte? Jag har fortfarande inte fattat poängen, men jag kanske gör det snart. Och så försöker jag bevisa för mig själv att jag inte är för gammal för att lära mig något nytt.

Jag har installerat lftp och laddat upp version 0.2 av Lister. Detta har hänt:

- Fönstret är inte ett fönster längre, utan en verktygspanel, vilket gör att det håller sig överst hela tiden. Tack Olof!
- Tabellen i fönstret som inte är ett fönster längre ändrar storlek automatiskt ("automagiskt" - Monika Danielsson anm.) när fönstret som inte är ett fönster längre ändrar storlek när användaren som kanske är en invandrare drar i det. Tack igen Olof!
- Om assistive devices (hjälpenheter?) inte är påslaget när man slår på Lister så slår Lister på System Preferences (systeminställningar?) och ber en slå på assistive devices. Tyvärr slås System Preferences på även om man redan har slagit på assistive devices, så till nästa version har jag tänkt slå på en fix som fixar det. "Fixelifix", som min företrädare på mitt förra jobb skulle ha skrivit i inchecknings-kommentaren.
- Avgjorde ikon-tävlingen, utsåg mig själv till vinnare och la in en ikon föreställande mig själv i en cool pose, så att användaren som kanske är en invandrare aldrig glömmer tacka gudarna för att jag finns till. Tack alla som ställde upp och skickade in fina ikoner!


(Bilden är konverterad och putsad av Hollowman, och är klippt från ett demo som heter LCP Memories, där jag har sällskap av sådana legender som Macx, Booger och Maktone. Freshness!)

Om man inte tycker om ikonen så kan man fixa det genom att lägga in en bild på sig själv istället. I en cool pose. Typ med en klubba i munnen och med höger långfinger utsträckt i sin fulla prakt. Bara ett litet tips. Tipselitips!

Inga kommentarer: