2009-05-01

Ölreklamen

Vi bodde i lägenheten ovanpå Konsumbutiken. Pappa var chef där, mamma var hemmafru.

Vid något tillfälle så fanns det en tidning hemma, med en helsidesreklam för någon öl. Jag kommer inte ihåg om det var ett ölglas eller en ölburk, men jag tror det var en ölburk. Den var täckt av sensuellt svettiga vattendroppar och såg inte bara god ut, utan var dessutom på något märkligt sätt väldigt vacker. Både jag och Petter ville ha den, och jag kommer inte ihåg vem det var som klippte ut den där ölannonsen och satte upp den på väggen.

Det visade sig att tidningen inte var våran, utan var lånad ur och menad att returneras till tidningshyllan på Konsumbutiken när den var läst. Eventuellt var det det milt dåliga samvetet som kan uppstå i sådana milt olagliga eller omoraliska situationer som gjorde att varken mamma eller pappa blev arga på mig eller Petter. Det konstaterades att vi blev tvungna att betala för tidningen.

Så var det med det, jag har ingen sensmoral att komma med idag, bara en berättelse.

Inga kommentarer: