2009-05-27

Herren giv oss idag vår dagliga lunch

Tjenare, tjenare, hej...

Idag intogs lunch på Operagrillen i Malmö, lagom diskret (d.v.s. svår att se) vid Stadsteatern, eller om det är Operan. Jag fick ingen klarhet i det. Jag fick inte heller riktigt klarhet i om Operagrillen heter Operagrillen eller Teaterrestaurangen. Förvirrande ställe!

Men maten är fräsch och god. De överraskar dessutom med lite kitchiga gimmiks, som att salladen kommer in i en liten glasburk med lock. Lunchen kostar 95 kronor, och är värd det, om man betänker att en typisk lunch kostar 75 spänn och ofta inte är speciellt rolig. Lägger man till 25 spänn så får man dessutom en lättöl som faktiskt är god. Okej, plötsligt är det en riktigt dyr lunch, men vafan, käkar man en lyxburgare på 1000 och 2 någon dag i veckan och en låda från Krua Thai Express någon annan dag så har det nästan jämnat ut sig.

Eller så erkänner man glatt att man gärna bränner sin IT-lön på sådant. Det var ungefär det jag ville ha sagt idag. Gå och gör något vettigt nu, din jävel!

1 kommentar:

JackAsser sa...

Helt ärligt, jag tycker det ställer suger gigantiskt. Varit där två gånger och då har det varit total svensson-pasta som man hade gjort 10ggr bättre själv (och då är jag rätt kass på att laga mat). Borde jag testa stället igen? Alla säger att det är såååå hiiimla bra...

Sen en annan sak, vad är det nu med dig? Varför spelar du så svår? Varför är du en nej-sägare till LCP? Oansett så har jag hus nu med gästrum och eget datarum så vi borde data en helg med fylle och få bits, vad sägs?