2009-06-13

Skyltar etc.

Nu är det slut på WWDC, och man kan slappna av lite i Sankt Franciskus stad lite igen, innan det är dags att åka hem. Vi råkade springa på cable car-muséet, där man kunde se motorerna som driver runt vagnarna:



Fram till 1909 eller något sådant drevs de med ångmaskiner, men sedan dess är de newskool och elektriska. På muséet fanns ett exempel på hur undantagstillstånd kunde se ut efter en naturkatastrof i början av 1900-talet:



Något jag inte fotograferade var en tidningssida som beskrev hur ett 20-tal personer skjutits ihjäl av militär för att de hade lootat och/eller varit rude to women. Jag tror att det sistnämnda måste vara en förskönande omskrivning. Hur som helst, när vi ändå är inne på skyltar, de här finns vid brunnar, för att informera om att man inte ska dumpa krabbor i dem:



Den här loggan hittade jag på sidan av en skåpbil, och anledningen att jag fann den värd att fota var att både namnet "Warman" och designen på loggan fick mig att associera till thrash metal från mitten/slutet på 80-talet:



I slutet på 80-talet så var just the Bay Area stället där det hände i thrash metal-världen, med Testament som främsta representant för det typiska soundet. Testament var ett av de band som fick mig att ge upp thrash metal och leta upp tuffare musik, som Bathory, Pestilence, Sepultura och Morbid Angel. Men om Testament någon gång under 1989 hade promenerat längs Post Street i San Francisco, och tittat västerut, så hade det nog antagligen redan då sett ut ungefär så här:



Fast man hade inte sett lika mycket av internet, www och IT, vilket väl är ungefär vad som har hänt i världen sedan 1989. Just det, det var någon skit med Berlin-muren också.

Inga kommentarer: