2006-06-10

Skitwebbens topplista

När Simon sitter och sliter sitt hår för att han inte lyckas klura ut hur man laddar upp låtar på populära myspace, så associerar jag genast till hur Aftonbladet under veckan fick pris för bästa hemsida. "OMG WTF?", I hear you scream, om du inte redan har hört talas om det här. Aftonbladet har tydligen gått i bräschen för bloggande, chattande och allmänt make the web come aliveande. Att sen själva huvudsidan ser ut som allt annat på webben nu för tiden verkar vara en bisak. Det ska ju vara så. Det ska vara 3000 blinkande annonser, 5 miljarder länkar till allt möjligt skit, layout med minst tre spalter och total fucking mayhem around the clock.

Nu brukar jag inte hänga så mycket på Aftonbladets hemsida. Jag ville gå in och kolla en recension som jag blev tipsad om. Muntligen. Utan länk blir det inte lätt att hitta. Däremot finns det mycket annat intressant att klicka runt på. Jag vet inte om det är jag som felminns den tidigare webben och pyntar den med rosa moln, men visst är det mycket som har blivit sämre, även om teknologin har gått framåt?

1 kommentar:

Anonym sa...

Very pretty site! Keep working. thnx!
»