2006-06-13

Till Afghanistan kommer gud bara för att gråta

Siba Shakib heter en filmmakare och författare av iranskt ursprung. Hon har skrivit en vansinnig, realistisk och gripande bok som heter "Till Afghanistan kommer gud bara för att gråta". Den handlar om verkliga människor som hon mött. Hennes andra roman heter "Samira & Samir" och är tyvärr inte i närheten av den första. Här är människorna endimensionella (den äcklige grönsakshandlaren, den vänlige dalförsäljaren etc.), handlingen känns alldeles för sökt och ointressant och jag sitter mest och oroar mig för vad som ska hända när hemligheten upptäcks. Dessutom luktade mannen som satt brevid mig på tåget när jag läste klart den illa. Eventuellt var han en äcklig grönsakshandlare.

Mitt liv är fullt av motgångar. :-(

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»