2007-06-10

Dagens drinktips

I lördags uppfann vi en ny intressant coctail, något av en perfekt sommardrink. Den består av lika delar vodka och kaffe, kryddat med en näve grus. I den första jag blandade var kaffet varmt, och den rann ner ganska lätt. Den andra blandade Moh åt mig, med kallt kaffe, och den var ganska hemsk. Jag gissar på att den här groggen aldrig kommer bli speciellt populär, vilket är bra, för vi lyckades inte komma på något passande namn på den. Fast "Finnish Coffee" kanske funkar? I fortsättningen ska jag nog hålla mig till de säkra alternativen, som Bob of Censor, Adolf of Censor, Dragon of Censor och kanske en och annan Dr. Cool of Censor. En matig webbportal om drinkarna i Censor-serien kommer eventuellt dyka upp ganska snart.

För övrigt har jag från och med i dag en vit månad. Det var ett tag sedan, så det ska bli intressant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blandade en drink på hembränt, bravo och 7up som fick heta Christer Pettersson.

Sen fick jag höra hur okänslig jag var... livet är orättvist.

En vit månad? Ni har redan haft er sommarfest va?

puterman sa...

Sommarfest och sommarfest... Livet är en enda lång sommarfest.