2007-06-21

Swedish trash

Det är svårt det här med stereotyper. Jag läste den här artikeln i DN, där det hävdas att arbetarklassen hånas i Sverige. Som exempel tas en film som heter Förortsungar, som jag inte har sett, men två kvinnliga karaktärer tas upp. En dålig från underklassen och en bra från någon annan klass. Men kan man tala om stereotyper när det gäller enstaka karaktärer? Handlar det inte om just enskilda karaktärer då? Jag vet inte, jag bara frågar. Men jag antar att man måste ta sig in i huvudet på manusförfattaren för att få svaret.

4 kommentarer:

Anonym sa...

arbetar klassen kan inte hånas det finns ingen arbetar klass, bara individer. typiskt kultur vänstern att skriva såna saker, de vill bara klanka på bra grejer och dra ner oss i plan ekonomi. snart skriver de väl att islamo fascister förlämpas också även om de daltas me varje dag i pressen!!! säger bara "hamas är bra fatah är bra, bra att ni slåss allt är väst fel trots att väst in förde demokrati de skiter vi i".

mvh
leif

Anonym sa...

sen har det blivit väldigt tyst om växthus effekten. typiskt pressen att bara tiga ner allt och säga att inget hänt som de inte vågar berätta: ingen seriös forskare tror på skiten. det var bara vänstern inge

puterman sa...

leif, the working class hero

ul7 sa...

Läs SvD istället, de hävdar att klassbegreppet är irrelevant. Fast det kanske är ett hån i sig? Något säger mig att Leif har svaret.