2007-06-04

Medieval Terran Sea

Jag har varit på Mallorca. Senast jag var i Sydeuropa var för 29 år sedan. Medelhavet verkade ha saknat mig, även om jag givetvis vägrade sänka ner min lekamen i dess manetmättade vatten. Jag brände mig på knäna och undvek döden med en hårsmån sista dagen, när vilda rep attackerade mig och fick mig att spilla ut min öl.

Jag trodde att Mallorca skulle vara teh sunk, på grund av dess charterkoppling, men det var fint. Natur och kultur av hög klass. Dessutom var sällskapet av hög kvalitet. Jag lärde känna kolleger jag knappt har pratat med förut.

En av höjdpunkterna var när vi gled in på den ganska fina restaurang där vi skulle fira TATs 5-årsjubileum, och ett tiotal var iförda sunkiga lösmustascher. En annan var den chillade båtturen igår, trots att knappt en enda lösmustasch var med. Ingen sov tillräckligt, få drack med måtta, och inga fruktansvärda katastrofer inträffade. Death came from behind, to destroy those of the dark faith.

Inga kommentarer: