2007-02-06

Begynnelsen, del 2: Jöns

Jag minns när Jöns föddes. Jag och Petter togs omhand av en kollega till pappa medan det pågick. Vi var i en lägenhet i samma område som vi bodde i. Barnen i det hushållet var mycket äldre än vi, och jag var lite rädd, fast på ett sådant där barnsligt sätt, det var inte så farligt. Jag hade inte lärt mig att oroa mig på riktigt än.

Sen skulle vi åka till BB och hälsa på mamma. Det jag minns av det är att jag bajsade på mig och att Petter blev arg för att jag inte hade sagt något om att jag behövde gå på toaletten. Det var pinsamt och jobbigt.

7 kommentarer:

ul7 sa...

Du lärde dig bajsa på dig tidigt. Men för vad oroar du dig på riktigt nuförtiden?

Anonym sa...

att jag inte minns något från när jag föddes

Anonym sa...

ville bara säga att jag inte minns något från när jag föddes

puterman sa...

Du har alltså dåligare minne än jag, tjö!

hjon sa...

Du var två är Jöns föddes? Vem är Petter?

hjon sa...

När Jöns föddes.

puterman sa...

Jon: Nyss fyllda 3. Petter är den äldre brodern som du nog inte har träffat, om du inte var på den första festen vi hade i Slavsta.