2007-02-04

Ny följetång: Begynnelsen

Då och då, allt oftare känns det som, kommer människor fram till mig och frågar hur allt började. Jag tänkte försöka berätta lite om det här på bloggen. Därför inleds här en ny följetång, där jag ska redogöra för begynnelsen och vad som följde på den. Det kommer att bli en storartad berättelse, med hjältedåd, kärlek, ondska och allt det där som händer resten av tiden. Men vi ska inte gå händelserna i förväg. Precis som i alla andra riktigt storartade berättelser kommer händelserna beskrivas strikt sekvensiellt, utan fånigt framåtblickande och stämningsförstörande filosoferande. Jag tänker Gilgamesh-eposet. Jag tänker Heimskringla. Jag tänker Markens Gröda. Ja, ni förstår.

3 kommentarer:

ul7 sa...

Om att följetång är en freudiansk felskrivning från din sida är det väl knappast tu tal. Frågan är bara på vilken sorts tång du egentligen tänkte. Kanske den, med vilken din far knep dig när du var liten? Eller kanske den, dina bröder tvang dig att äta när du var liten?

puterman sa...

Det var en freudiansk rättstavning, syftande på en mystisk främling som påstod sig komma från Tonga.

ul7 sa...

Visst. Det förstnämnda, alltså.