2007-02-17

Begynnelsen, del 6: Emil

Det fanns en annan kille som ännu mindre och emligare än jag. Eventuellt hette han Emil. Hans pappa var från Norrland, vilket var lite speciellt, även om Tierp väl egentligen inte ligger mer än 5 mil från Norrland. En gång bjöd han oss på vindruvor när han varit och handlat.

Emil var ett år yngre än jag, vilket gav mig ett stort övertag. En gång hade han på sig ett par mjukisbyxor som det var jättelätt att dra ner. Jag drog ner dem gång på gång och skrattade så jag grät, medan han grät av någon annan anledning. Till slut fick han nog och började skrika på sin pappa. Han syntes inte till, men däremot kom min pappa ut på balkongen och frågade vad som pågick. Emil skrekgrät att jag ville se hans pillesnopp, vilket var en ganska fri tolkning av mitt handlande, men som tur hörde inte pappa vad han sa. Efteråt frågade han var jag gjort och eftersom det där med att dra ner byxorna kändes dumt så sa jag att jag hade slagit honom.

3 kommentarer:

ul7 sa...

Du borde slagit honom.

Anonym sa...

ul-tomten: Vad är du för en?

hjon sa...

Jag älskar dig!!!