2007-02-28

Bloggaren Bildt

Bertil Torekull anser inte att Carl Bildt borde blogga så hämningslöst. På sin blogg redogör Bildt för vad han anser om saker och ting som skrivs om honom. Han reflekterar även över vardagliga ting. Han håller på detta sätt på att åsidosätta den tredje stadsmakten. Han borde hålla sig till etablerade media, eller något. Paralleller dras till Hugo Chavez TV-program.

Jag har väldigt svårt att ta det här på allvar. Ingen som läser Bildts blogg lär undgå att inse att det handlar om egna åsikter. Torekulls debattartikel är mer av ett rant än ett seriöst debattinlägg, och borde som sådant snarare ha publicerats på en blogg, där det är högre i tak än på en av Sveriges största dagstidningar. (Borde jag ha använt ironi-parenteser där?)

4 kommentarer:

ul7 sa...

Jag har hört att Torekull rellat såväl en minidemo med fuckings till Bildt som en SCENE.NFO med Bildts IP-adress och en skärmdump från hans blogg. Så Bildts dagar på scenen är räknade!

puterman sa...

Fast jag har hört rykten om att Bildt håller på att organisera Federation Against Torekull, och att de redan har flera hundra block scrolltexter till ett hat-demo. Kanske har Torekull tagit ut segern i förskott?

Anonym sa...

Vänta bara tills Niklas Lapukins dyker upp med sitt hatdemo. Då kommer scenen att darra och Bildt att ha satt sin sista potatis.

Anonym sa...

Apropå egna åsikter så funderar jag ibland på vad de där som opponerar sig mot "personliga åsikter" vill ha istället. Ska man redogöra för de åsikter som utkristalliserats i den kollektiva vishet som vår regering och våra lagar utgör?