2007-02-08

Begynnelsen, del 3: Keso

I lägenheten i Tierp fanns två toaletter. En användes som toalett, den andra som förråd. Ett något udda minne är att jag sitter inne i förrådet och skedar i mig keso direkt ur paketet. Eventuellt gör jag det i smyg, för att jag inte är säker på om det är okej att bara ta keson ur kylskåpet och äta upp den. Ekonomin var inte så bra. T.ex. brukade det finnas ett paket salami, 10 skivor, varför vi fick två skivor var. Sen fick man klara sig utan salami på mackan.

10 kommentarer:

ul7 sa...

Enbart genom att använda information i Din text har Jag räknat ut att Ni var 5st.

puterman sa...

Och enbart utifrån din förmåga att göra den uträkningen så har Jag räknat ut att du är någon typ av ingenjör. Tjö!

Anonym sa...

Keso tillhörde alltså inte samma kategori som saft, ketchup, sötlimpa, den där osten man äter i Östervåla och några andra grejer. Samtidigt är mitt enda minne av keso när jag växte upp att man fick det på förskolan, och att det smakade lika obehagligt som messmör.

ul7 sa...

"Sötlimpa" kan du vara själva

ul7 sa...

Ville bara säga at

Anonym sa...

Vad ville du säga at?

puterman sa...

Vadå smakar som messmör? Keso smakar inte ett dugg som messmör. Keso smakar som keso. VSB

Anonym sa...

först och främst kan du väl citera mig seriöst och inte komma med saker jag inte sagt. det är ad hominem-argument och sådana slänger du ur dig för att du saknar sak argument det fick jag lära mig av min filosofi lärare idag.

puterman sa...

Angående din filosofilärare så hette väl han Bo, precis som en av intelligenta gymnasiestudenterna i Konrad Marc-Wogaus härliga lilla filosofibok. Är boken kanske baserad på verkligheten, och den intelligente gymnasiestudenten är identisk med din filosofilärare? Tanken svindlar.

Angående keso-diskussionen så har jag slut på argument, för det som återstår är att attackera din mamma, och ur taktisk synvinkel vore det inte speciellt smart.

ul7 sa...

Här behövs en utomstående medlare, märker jag.

Er mamma!