2007-05-01

Nydeklarerad och fin

Nu har jag deklarerat. Det ska man göra den första maj, så att man är klar innan den andra och slipper betala en massa pengar för att man skjutit upp något i onödan. Jag brukar inte deklarera i tid. Någon gång har jag varit flera månader sen, men har ändå aldrig behövt böta. Kommer ihåg att jag och Mattias pratade om det här någon gång, han hade kommit tillbaks till Uppsala efter sommaren. Ingen av oss hade lämnat in vår deklaration än. Jag var något snabbare än han med att faktiskt göra det sen, och slapp påföljd.

Men pröva inte på det här hemma, barn.

6 kommentarer:

ul7 sa...

Det här förklarar varför jag såg dig i Skattebetalarnas förening-tåget idag.

Anonym sa...

"Någon gång har jag varit flera månader sen, men har ändå aldrig behövt böta."

Hött är med intet bött, dock ej uti alla rum!

puterman sa...

Jag hade tänkt delta både i Skattebetalarnas förenings och Kommunistiska partiets tillställningar, men som sagt, deklarationsjäveln...

Anonym sa...

Jag brast ut i sång 1:a maj, Sovjetska nationalsången: http://www.roligaklipp.se/sovjetunionens-nationalsaang,871.html

puterman sa...

Det kan jag tänka mig att Kommunistiska partiet gjorde också.

ul7 sa...

Naseer var något snabbare än dom med att faktiskt göra det, och slapp påföljd.